Jak skutecznie chronić glebę na polach? Najnowsza technologia wykonania koła w połączeniu z najwyższym poziomem technologii opon rolniczych VF pozwoli ci jeszcze bardziej chronić glebę, a także zmniejszyć zużycie paliwa nawet do 20% i zminimalizować zużycie opon.
To innowacyjne rozwiązanie pozwala podnieść ciśnienie o 1 bar we wszystkich czterech kołach jednocześnie w mniej niż minutę, bez wysiadania z kabiny. Dzięki niemu możesz pracować w polu przy bardzo niskim ciśnieniu, a następnie wyjechać na drogę z dodatkowym barem. Oznacza to codzienny zysk nawet kilku kwadransów, które musiałbyś poświęcić na regulację ciśnienia i dopompowywanie, a także możliwość wydłużenia żywotności twoich opon rolniczych o 50%.
Zapraszamy do lektury naszego artykułu na temat felgi, dzięki której ochrona gleby będzie łatwiejsza niż kiedykolwiek.
Chcąc poprawić rentowność gospodarstwa, potrzebujesz przede wszystkim maszyny o dużej mocy, wyposażonej w opony wykonane w najlepszej technologii. Jednak nie na tym koniec, ponieważ umiejętność poprawnej obsługi całego tego sprzętu jest prawdziwym kluczem do sukcesu.
Jeżeli pracujesz na standardowych oponach, z pewnością jesteś zmuszony bardzo często regulować ciśnienie. Kiedy natomiast, chcąc ułatwić sobie zadanie, stosujesz pośrednie ciśnienie dla wszystkich zastosowań, konsekwencje tej decyzji będą miały negatywny wpływ na twoją wydajność, czas pracy, żywotność opon, a co za tym idzie, na dochody osiągane z upraw.
Podczas pracy w polu ważne jest, aby trzymać w ryzach współczynnik poślizgu, odpowiednio zmniejszając ciśnienie powietrza.
Nadmierne napompowanie opon spowoduje wysokie opory toczenia i zwiększy poślizg, zmniejszy się zatem zdolność trakcyjna maszyny, nawet jeśli silnik będzie miał dużą moc. Spowoduje to uszkodzenie bieżnika opony i zwiększy zużycie paliwa, a ty stracisz niepotrzebnie sporo czasu.
Technologia felgi Tank Air Wheel pozwala na rozwiązanie tego problemu w kilka sekund bezpośrednio z kabiny.
Zbyt duże zagęszczenie gleby prowadzi rzecz jasna do strat w plonach i spadku wydajności. Jest ono spowodowane najczęściej złym rozłożeniem obciążenia na osiach zaczepu lub nieprawidłowymi wartościami ciśnienia w oponach.
Wysokie ciśnienie w oponach może powodować nadmierne zagęszczenie gleby, a także sprzyja powstawaniu kolein. Rozwój roślin zostaje w ten sposób utrudniony z powodu zablokowania przepływu wody i powietrza w zbyt mocno zbitej glebie.
Odpowiednia technologia opon w połączeniu z optymalnym ustawieniem ciśnienia jest w stanie zażegnać ten problem.
Przejazdy drogami z niskim ciśnieniem i z dużym obciążeniem nieuchronnie spowodują odkształcenie opony, co wpłynie na utratę stabilności podczas zakrętów i hamowania. Zwiększy się też ryzyko wybuchu opony, zwłaszcza przy rozwijaniu dużych prędkości, natomiast kontrola nad zaczepem podczas ostrego hamowania będzie o wiele gorsza.
Ważne jest zatem, aby opony były napompowane do optymalnego ciśnienia pod kątem danego obciążenia, co pozwoli im utrzymać właściwy poziom bezpieczeństwa niezależnie od osiąganej prędkości.
Rozwiązaniem tego problemu jest opona w technologii VF. Jeśli umiejętnie dobierzesz jej parametry, na pewno skrócisz swoją drogę hamowania i zachowasz bezpieczeństwo.
Pragnąc zminimalizować zużycie ogumienia rolniczego, należy przede wszystkim ustawiać właściwe ciśnienie w oponach w zależności od danego obciążenia i rodzaju uprawianej gleby.
Ciśnienie powinno być jak najniższe w polu, by następnie wzrosnąć przy wyjeździe na drogę. Niedopompowanie na drodze może powodować zbytnie nagrzewanie się materiału i rozpad elementów ogumienia pod wpływem ciepła, z kolei zbyt duże ciśnienie w polu prowadzi do zwiększonego poślizgu i szybkiego zużycia bieżnika.
Dlatego też główną przyczyną zbyt szybkiego zużycia opon jest niewłaściwy poziom ciśnienia w stosunku do posiadanego obciążenia lub rodzaju gleby, na której pracuje ciągnik. Jeśli jesteś zmuszony często inwestować w nowe opony, ucierpi na tym twoja rentowność.
Odpowiednia technologia pomoże ci wyeliminować wszystkie te problemy w bardzo prosty sposób. Dzięki niej będziesz pewien, że zawsze i w każdych okolicznościach masz optymalne ciśnienie.
Opona w technologii VF, na przykład model VT-TRACTOR, umożliwia obsługę ciężkich ładunków przy bardzo niskim ciśnieniu, zarówno na polu, jak i na drodze. Jeśli do tego będziesz miał koło z wbudowanym zbiornikiem powietrza i system zdalnego pompowania, będziesz mógł liczyć na wzrost żywotności opon aż do 50% przy jednoczesnej poprawie ochrony gleby.
Firma Sodijantes Industrie wprowadza nową technologię felgi i koła o nazwie Tank Air Wheel. Technologia ta jest uzupełnieniem systemu zdalnego pompowania, który już sam w sobie oferuje sporo korzyści:
Zbiornik powietrza, który umożliwia napompowanie opon rolniczych w ciągu kilku sekund, zostaje zintegrowany z kołem.
Technologia ta pozwala na szybką zmianę ciśnienia w oponie z niskiego ciśnienia roboczego, używanego na polu, na wyższe ciśnienie idealne do poruszania się po drodze. Dzięki technologii felgi Tank Air Wheel, skracając sobie czas pompowania opon, oszczędzasz tym samym paliwo, chronisz glebę, zwiększasz żywotność opon i poprawiasz zwrotność zaczepu w trakcie jazdy.
Rewolucyjność tego urządzenia polega na umieszczeniu rezerwy sprężonego powietrza w kole. Dzięki temu możliwe jest niemal natychmiastowe zwiększenie ciśnienia w oponach z 0,8 do 1,8 bara, czyli o około 1 bar.
Felga Tank air Wheel oznacza wyjątkowo krótki czas pompowania dzięki zintegrowanej i autonomicznej sprężarce, która nie wymaga dodatkowej instalacji w ciągniku.
W zbiorniku sprężarki znajduje się kilkadziesiąt litrów powietrza o ciśnieniu od 6 do 7 barów, które może zostać wtłoczone do opony w czasie krótszym niż minuta. Na pewno pozwoli ci to zaoszczędzić sporo czasu.
Opona VT-TRACTOR została zaprojektowana do pracy przy bardzo niskim ciśnieniu. Posiada ona wyjątkowo elastyczne, wzmocnione ściany boczne, które pozwolą ci zejść do 0,8 bara, nawet przy dużym obciążeniu.
Ta specjalnie opracowana przez firmę Bridgestone opona technologiczna ma dłuższy i szerszy ślad, dzięki któremu będziesz cieszył się niezrównaną trakcją.
Felga Tank Air Wheel została zaprojektowana tak, aby natychmiast uwalniać zgromadzone ciśnienie, co ułatwia płynne przejazdy pomiędzy polem i drogą. System ten pozwala na jednoczesne pompowanie wszystkich czterech kół bez wysiadania z kabiny, dzięki czemu zawsze możesz cieszyć się optymalnym ciśnieniem na drodze, i to bez przerywania jazdy. Natomiast w trakcie pracy w polu naciśnięcie jednego przycisku natychmiastowo obniża ciśnienie powietrza w oponach, zmniejszając opory toczenia i poślizg kół. Pomaga to chronić glebę i zmniejszyć zużycie opon.
Na drodze opony VT-TRACTOR w połączeniu z felgami Tank Air Wheel dają lepszą kontrolę nad ciągnikiem (podczas hamowania i kierowania), ponieważ możesz zwiększyć ciśnienie w trakcie jazdy, po prostu naciskając na przycisk znajdujący się w kabinie ciągnika. Możesz także ustawić z góry konfigurację na tryb „droga” i „pole”. Opcja szybkiej regulacji ciśnienia w oponach zdecydowanie spowalnia ich zużycie, pozwalając ci korzystać z ogumienia nawet do kilku tysięcy godzin dłużej.
KONKLUZJA: Połączenie technologii firm Bridgestone i Sodijantes, czyli opony VF VT-TRACTOR i systemu Tank Air Wheel oferuje ci większą wydajność i efektywność pracy w polu i na drodze. Dzięki badaniom i rozwojowi opon rolniczych stale przekraczamy granice ich osiągów, pozwalając ci lepiej chronić glebę tu i teraz, a także zwiększyć plony na dłuższą metę.
Blog Bridgestone-agriculture.pl jest pisany i prowadzony przez ekspertów w dziedzinie opon ciągnikowych, którzy są gotowi udzielić Ci wszelkich porad dotyczących opon rolniczych. Pomagamy Ci zmaksymalizować produktywność dzięki informacjom na przeróżne tematy związane z oponami: dane techniczne opon rolniczych - osiągi opon rolniczych - porady dotyczące ciśnienia w oponach rolniczych - rozwiązania dotyczące redukcji ubicia gleby - ciśnienie w oponach do opryskiwaczy - dlaczego i jak obciążać opony ciągnika - itd.
Aby pójść o krok dalej i pomóc Ci zwiększyć rentowność Twojego gospodarstwa, Eksperci ds. opon ciągnikowych oferują Ci bezpłatną, szczegółową publikację książkową, która wyjaśnia zasadniczą rolę opon rolniczych w polepszaniu wydajności pracy.
Większość osób, które przeczytały nasz artykuł, zainteresował również następujący artykuł: