Opony rolnicze VF VT-TRACTOR do spółdzielni

Co może dać spółdzielni opona rolnicza VF?

Dość wysoka cena zakupu opon VF kryje w sobie perspektywę sporych oszczędności, które można poczynić przez cały okres korzystania z ogumienia. Wprawdzie za oponę klasy podstawowej spółdzielnia użytkowania sprzętu rolniczego zapłaci o wiele mniej, ale jak wszyscy wiemy, prawdziwa wartość wysokiej jakości ogumienia ujawnia się podczas eksploatacji.

Wystarczy wyobrazić sobie szybsze kończenie pracy w polu i mniejsze zużycie paliwa, nie mówiąc już o oszczędności czasu, wynikającej z braku konieczności regulacji ciśnienia. Do tego dochodzi także ochrona gleby przed nadmiernym zagęszczeniem i zadowalająca jakość plonów przez wiele lat. Z takimi oponami spółdzielnię czeka wymiana zestawu ogumienia nie po dwóch, ale po trzech tysiącach godzin pracy, przy założeniu, że będzie pilnować właściwych ustawień. Aby uzyskać realne oszczędności w dłuższej perspektywie, spółdzielnie użytkowania sprzętu rolniczego powinny stawiać na najlepszą jakość opon.

Poniżej analizujemy rzeczywiste korzyści płynące z używania bardziej zaawansowanych technologicznie opon, aby zrozumieć, gdzie tak naprawdę leży interes spółdzielni: w jednorazowej oszczędności przy zakupie ogumienia czy też w codziennych oszczędnościach przez cały okres użytkowania opon.

1. Redukcja zagęszczenia gleby to gwarancja lepszych plonów

W naszych czasach coraz częściej obserwuje się zmniejszenie ilości plonów z hektara, głównie z powodu nadmiernego zagęszczenia gleby.

Czasami zdarzają się nawet takie obszary pól, na których nic nie wschodzi. Problem ten jest spowodowany przede wszystkim wielokrotnymi przejazdami ciężkich maszyn po gruntach rolnych. Gleba ulega zagęszczeniu, zmieniając swoją strukturę, co negatywnie wpływa na jej żyzność, a tym samym na przyszłe plony z upraw.
W obliczu tej sytuacji konieczne jest znalezienie skutecznych rozwiązań w celu zachowania zdrowia gleby i utrzymania jakości plonów na zadowalającym poziomie.

Erozja gleby spowodowana wielokrotnym przejazdem maszyn rolniczych
Erozja gleby spowodowana wielokrotnym przejazdem maszyn rolniczych

Zmiana sposobu uprawy: przejście na opony VF

Jednym z pomysłów na zmianę metod uprawy ziemi jest przejście na niskociśnieniowe opony rolnicze VF, które umożliwiają pracę bez uszkadzania gleby.

Te technologiczne opony są w stanie wytrzymać duże obciążenia przy zachowaniu minimalnego ciśnienia roboczego. Opony VF pomagają ograniczyć zagęszczanie gleby, ponieważ zostały zaprojektowane tak, aby w jak największym stopniu chronić systemy korzeniowe upraw.

Umożliwiają glebie utrzymanie dobrej przepuszczalności i tym samym sprzyjają odpowiedniej cyrkulacji powietrza, a faworyzując cyrkulację powietrza i przepływ wody, pozwalają na zatrzymywanie jej w głębokich warstwach gleby, co stanowi niezbędną rezerwę na okresy suszy. 

Mniejsze ubicie gleby ogranicza erozję i przeciwdziała utracie żyzności, dzięki czemu z roku na rok można optymalizować jakość uzyskiwanych plonów.
Opony VF VT-TRACTOR ze zdalnym pompowaniem i z ciśnieniem 0,6 bara, dzięki któremu skutecznie ochronisz glebę
Opony VF VT-TRACTOR ze zdalnym pompowaniem i z ciśnieniem 0,6 bara,
dzięki któremu skutecznie ochronisz glebę

Z oponami VF można zapomnieć o głęboszowaniu pod koniec sezonu zbiorów

Wybierając opony rolnicze VF do ciągnika w spółdzielni użytkowania sprzętu rolniczego, możesz zaoszczędzić pieniądze, unikając prac związanych ze spulchnianiem gleby po zbiorach. W przeciwieństwie do standardowych opon, które wymagają wysokiego ciśnienia, aby wytrzymać obciążenie i często powodują, że konieczne są dodatkowe prace prowadzone w celu przywrócenia struktury gleby, opony niskociśnieniowe chronią zdrowie gleby, po prostu zapobiegając jej ubiciu.

Praca przy bardzo niskim ciśnieniu zapobiega tworzeniu się zagęszczonej wierzchniej warstwy gleby. A unikając kosztownego głęboszowania gleby, oszczędzasz także czas i paliwo.

 

2. Poprawa trakcji oznacza niższe zużycie paliwa

Lepsza trakcja wiąże się z lepszą zdolnością opon do przyczepności do podłoża i do efektywnego przenoszenia mocy silnika. Zależy to od szeregu czynników, w tym od oporów toczenia i współczynnika poślizgu opon. Optymalizując te parametry, można poprawić trakcję, a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa.

Zdolność trakcyjna jest powiązana z rozmiarem śladu

Opony VF, takie jak VT-TRACTOR firmy Bridgestone, mogą pracować przy bardzo niskim ciśnieniu, dzięki czemu mają szerszy, ale przede wszystkim dłuższy ślad. Współczynnik poślizgu jest zmniejszony, ponieważ opona mniej zagłębia się w podłoże.

Więcej klocków bieżnika styka się z podłożem w tym samym czasie, co zwiększa przyczepność i poprawia stabilność roboczą całego zaczepu.

Widoczny po prawej stronie ślad opony VF zwiększa się o 45% dzięki niskiemu ciśnieniu
Widoczny po prawej stronie ślad opony VF zwiększa się o 45% dzięki niskiemu ciśnieniu

Oszczędność paliwa wynika z wydajniejszej trakcji

Wszystkie te warunki przyczyniają się do lepszego przenoszenia mocy silnika na podłoże. W rezultacie możesz cieszyć się większą wydajnością silnika, co przekłada się na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa. Im mniej poślizgów, tym lepsza trakcja i tym większa oszczędność paliwa.


Test porównawczy wydajności trakcyjnej opon VF VT-TRACTOR

Test przeprowadzony w rzeczywistych warunkach na określonym dystansie (200 m) przy użyciu dwóch ciągników John Deere 6215R wyposażonych w identyczne opony (650/85 R38) i identyczny osprzęt. Zmieniła się tylko technologia i ciśnienie w oponach: opony VF VT-TRACTOR przy ciśnieniu 0,8 bara w jednym ciągniku i konkurencyjne opony standardowe przy ciśnieniu 1,4 bara w drugim ciągniku. W tym teście tylny dyferencjał skrętu określa współczynnik poślizgu.

Pomiar referencyjny:

Opona VF VT-TRACTOR 650/85 R38 ma obwód toczenia wynoszący 6 122 mm.

Teoretyczne dane referencyjne od producenta → Referencyjna liczba obrotów koła = 200 m / 6122 = 32,67 obrotów koła do pokonania 200 m.


Ciągnik 1
wyposażony w opony VF VT-TRACTOR o ciśnieniu 0,8 bara z przodu i z tyłu:

Na dystansie 200 m → współczynnik poślizgu 8,3% = 35,40 obrotów koła = 216,70 metrów


Ciągnik 2
wyposażony w STANDARDOWE opony konkurencyjnej marki o ciśnieniu 1,4 bara z przodu i z tyłu:

Na dystansie 200 m → współczynnik poślizgu 17,69% = 38,45 obrotów koła = 235 metrów


Na dystansie 200 m opony VF VT-TRACTOR w ciągniku widocznym po lewej wykonały o 3,05 obrotu mniej
Na dystansie 200 m opony VF VT-TRACTOR
w ciągniku widocznym po lewej wykonały o 3,05 obrotu mniej

Wyniki testu trakcji:

3,05 mniej obrotów koła dla opony VF VT-TRACTOR oznacza 20 metrów zaoszczędzonej siły trakcyjnej na każde przejechane 200 metrów.

Testy powtórzono kilka razy, aby upewnić się, że uzyskiwane wyniki nie są związane z innymi parametrami, jednak wszystkie próby dały podobne wyniki. Zaobserwowana różnica w osiągach może wahać się w zależności od użytych narzędzi, rodzaju gleby i warunków pogodowych. Jedynie technologia zastosowana w oponach VF VT-TRACTOR umożliwia uzyskanie tego rodzaju osiągów w zakresie trakcji. W dodatku spółdzielnia na pewno zyska u swoich klientów punkty dzięki bardzo niskiemu zagęszczeniu uprawianych gleb oraz możliwości poruszania się po drodze ze stałą prędkością (50 km/h) bez zmiany ciśnienia powietrza.

 

3. Wolniejsze tempo zużycia dzięki zmniejszonemu poślizgowi

Kiedy opona wpada w poślizg, tarcie między oponą a podłożem przyspiesza zużycie bieżnika i zmniejsza wydajność prac rolniczych. Co gorsza, im bardziej opona się ślizga, tym mniej efektywnie przenosi moc silnika na podłoże.

Zjawisko, jakim jest nadmierny poślizg kół, może być spowodowane różnymi czynnikami, takimi jak niewłaściwe ciśnienie powietrza, przeciążenie ciągnika czy też trudne warunki glebowe. Może ono być również związane z jakością opon, zwłaszcza, że modele z niższej półki nie oferują możliwości pracy przy niskim ciśnieniu. Jeśli ciśnienie w oponach będzie zbyt wysokie, aby zrekompensować obciążenie narzędzi, zacznie to mieć realny wpływ na poślizg kół na mokrej glebie.

Mniejszy poślizg to wolniejsze zużycie ogumienia

Jednym ze skutecznych sposobów na spowolnienie zużycia opon jest wybór modeli zaprojektowanych w celu zmniejszenia szybkości obracania się opony, a tym samym zapewnienia lepszej trakcji. Opona VT-TRACTOR zapewnia każdemu pojazdowi optymalną trakcję. Co więcej, jest wykonana ze wzmocnionej mieszanki gumowej przygotowanej na bazie oleju roślinnego. Ta unikalna formuła mieszanki sprawia, że bieżnik jest bardziej odporny na zużycie i zapewnia dłuższą żywotność opony, nawet przy dość trudnych warunkach pracy.

Co więcej, w oponie VT-TRACTOR specjalna konstrukcja klocków bieżnika o wymodelowanej, wielokątnej formie ułatwia trakcję i ogranicza gromadzenie się gleby na oponie. Dzięki temu ogumieniu:

  • Pracujesz wydajniej,
  • spowalniasz tempo zużycia opon,
  • oszczędzasz paliwo,
  • skracasz sobie czas pracy.

 

4. Oszczędność czasu dzięki szybszej pracy

Jeszcze inną zaletą opony VT-TRACTOR, pozwalającą zaoszczędzić jej użytkownikom czas, jest zdolność do zmiany trybu pracy z polowego na drogowy bez konieczności dodatkowej regulacji ciśnienia.

Oznacza to, że możesz szybko przejeżdżać z pola na drogę i vice versa, bez konieczności zatrzymywania się w celu dostosowania ciśnienia do terenu czy też do rodzaju wykonywanej pracy. Przestoje związane ze zmianą ciśnienia zostają zatem ograniczone do minimum.

Oszczędność czasu

 

5. VT-TRACTOR: opona rolnicza VF, która sprawdzi się w spółdzielni

Dzięki wielu innowacyjnym cechom i specyficznej konstrukcji, opona VF VT-TRACTOR firmy Bridgestone jest idealnym wyborem dla rolników i spółdzielni, rozumiejących znaczenie długoterminowych oszczędności. Dodatkową zaletą jest o wiele lepsza ochrona gleb.

Nasze ogumienie ma ponadto mocniejszy karkas, zdolny do wytrzymywania dużych obciążeń i lepiej znoszący rozmaite przeciążenia, zarówno na polu, jak i na drodze.

Mniejsze ubicie gleby

Opona VF VT-TRACTOR dzięki swoim elastycznym ścianom bocznym może pracować przy bardzo niskim ciśnieniu, co poprawia rozkład ciężaru ciągnika i narzędzi na podłożu. Specjalna konstrukcja tej technologicznej opony jest pod wieloma względami źródłem korzyści, ponieważ:

  • Minimalizuje szkodliwe skutki zagęszczenia gleby
  • Sprzyja dobremu wzrostowi upraw i aktywności biologicznej w glebie
  • Poprawia przenikanie wody do głębszych warstw gleby.

Zmniejszenie ubicia gleby powala na utworzenie rezerwy wody w jej dolnych warstwach. Jest to szczególnie przydatne w okresach zmniejszonych opadów deszczu, ponieważ zapewnia lepsze plony bez konieczności podlewania pól.

Opony VF VT-TRACTOR do pracy z niskim ciśnieniem mają bardzo mały wpływ na glebę
Opony VF VT-TRACTOR do pracy z niskim
ciśnieniem mają bardzo mały wpływ na glebę

 

PODSUMOWANIE

Spółdzielnie użytkowania sprzętu rolniczego powinny inwestować w wysokiej jakości opony do swoich ciągników.

Oprócz ochrony gleby, ten technologiczny sprzęt oferuje liczne korzyści ekonomiczne i środowiskowe, takie jak obniżone koszty operacyjne i zwiększona wydajność pracy.

Opona Bridgestone VF VT-TRACTOR to doskonała opcja dla optymalizacji wydajności i rentowności przy jednoczesnej ochronie gleby.

 


Blog Bridgestone-agriculture.pl jest pisany i prowadzony przez ekspertów w dziedzinie opon ciągnikowych, którzy są gotowi udzielić Ci wszelkich porad dotyczących opon rolniczych. Pomagamy Ci zmaksymalizować produktywność dzięki informacjom na przeróżne tematy związane z oponami: dane techniczne opon rolniczych - osiągi opon rolniczych - porady dotyczące ciśnienia w oponach rolniczych - rozwiązania dotyczące redukcji ubicia gleby - ciśnienie w oponach do opryskiwaczy - dlaczego i jak obciążać opony ciągnika - itd.

Aby pójść o krok dalej i pomóc Ci zwiększyć rentowność Twojego gospodarstwa, Eksperci ds. opon ciągnikowych oferują Ci bezpłatną, szczegółową publikację książkową, która wyjaśnia zasadniczą rolę opon rolniczych w polepszaniu wydajności pracy.

Pobierz przewodnik: Zvyšte ziskovost svých provozních činností

Większość osób, które przeczytały nasz artykuł, zainteresowały również następujące artykuły:

Informacje zawarte w niniejszym dokumencie mają wyłącznie orientacyjny charakter. Dołożyliśmy wszelkich starań przy jego sporządzaniu, jednak nie ponosimy odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje błędów, jakie mogą pojawić się w tekście. Po dacie publikacji dokumentu jakiekolwiek zawarte w nim informacje mogą ulec zmianie bez uprzedzenia.


DODAJ
KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie upubliczniony.
Pola wymagane są oznaczone gwiazdką *